dilluns, de març 12, 2007

Antenitza't: no gràcies!

El passat dissabte el Barça va jugar contra el seu etern rival. Era el clàssic. Des de fa uns mesos una empresa (per cert, amb capital "català") va comprar drets televisius de diversos equips de 1a divisió entre els quals el Barça i el Madrid.

L'emisora de l'empresa, la sisena es va assegurar l'emissió del partit en obert. Normalment, al Principat i al País Valencià compartint l'emissió amb TV3 i Canal 9.

Bé, tot això ja ho coneixeu i també coneixeu que el passat dissabte el Barça - Madrid era el segon partit que emetien en exclusiva, i tenint en compte que era el clàssic tot plegat era un enorme anunci de la cadena.

La veritat és que em ve al cap un adjectiu per definir la transmissió: patètica. Patètica tècnicament i periodísticament. De fet no sabria dir què va ser pitjor si a nivell tècnic o periodístic.

Comencem a nivell tècnic. Desconec si a la resta us va passar, però jo la vaig seguir des d'un bar i (diria) que amb analògic. Els 15 primers minuts l'àudio va passar de la narració d'en Montes i companyia a la desconnexió per TDT en euskera (com us podeu imaginar el tema Eto'oak no em motiva especialment). Després de tornar a l'espanyol "definitivament", el so va marxar durant 10-15 minuts... Bé, almenys a la segons part vam tenir so...



Més coses: lamentable realització. En el segon gol del barça van estar aguantant durant 15 (?) segons una càmera lateral absolutament lamentable i pràcticament ens perdem el xut de Ronaldinho que posteriorment es va convertir en gol de Messi. I una altra... en una de les jugades de perill de l'Eto'o (en la que es va obrir una finestra de connexió amb una base militar espanyola), el senyor Eto'o es va quedar fora de la imatge (increïble però cert).

I a nivell periodístic. Què dir dels comentaris del Montes i Salinas, a mi em fan poca gràcia i menys en un partit important. Un antibarcelonisme que surava a l'ambient i unes ganes de dir que el Madrid era justo vencedor que feia por... I perquè no, per mi lamentable a nivell periodístic les connexions amb la base militar espanyola... I finalment, ja no sé si és un tema periodístic o tècnic, però els anuncis fossin visuals o parlats d'spiderman i de la caspa em van posar negre...

Resum. Si volien antenitzar al món, jo crec que van aconseguir tot el contrari. L'Àlex Castells i les transmis de TV3 no m'agraden massa però almenys no és aquell desastre!

6 comentaris:

migue ha dit...

No hi ha dubte que són uns "patans". El madridisme que impregna tots el mitjans de comunicació és insuportable, però crec que no és pot lluitar contra això.

Per a mi, lo pitjor són els nyaps de realització. Molt vergonyós. Jo ho vaig sentir per Catalunya radio.

Casteller ha dit...

Jo també ho vaig sentir per Catalunya Ràdio.

No poden entendre que la gent vol veure el partit? Ni les banquetes, ni la llotja, ni, per favor, els militars de la base del Líban!!

I les putes estadístiques aquestes? Que a la ràdio vagin dient estadístiques, d'acord, però aquells "pop-ups"... fan mania

Marcelus1982cat ha dit...

@migue i casteller

ho vau seguir per catradio? la imatge quan trigava respecte el so?

@pirinenc

per tdt dius que vau perdre el so a la primera meitat? jo ho vaig mirar pel digital+ (aquí no ens arriba ni la sexta en anàlogic ni arriba la tdt) i vam tenir el so tot el partit. el que sí va passar és la dualitat vasc-montes durant ben bé 10 o 15 minuts.

migue ha dit...

mira, al principi sí que notava el "desfàs" tele-radio i vaig canviar a la sexta perquè a la Dani i a mi ens molestava bastant, però era tan "roín" que vam tornar a canviar i no vaig notar molt més...

Puyal intenta controlar-se, però quan hi ha ocasió de perill no pot i ho diu en temps real... llavors es nota més

Marcelus1982cat ha dit...

@migue

fa uns anys sé que catradio sincronitzava la narració amb la retransmissió del partit. ara ja no, i crec que és pq molts aficionats l'escolten al mateix camp nou i es clar, sentir que narra la jugada 10 segons després.... però entenc que a camp contrari, que ningú del camp ho pot escoltar, totes les radios podrien sincronitzar el so amb la retransmissió televisiva. Guanyarien molts més oients, està claríssim.

@pirinenc

no soporto les retransmissions de l'alex castells. d'acord, el noi recorda puyal amb la veu i l'entonació. però odio els comentaris obvis que fa. sé que a molta gent no li agradava, però per mi, cap com l'escobar, que feia la retransmissió com si estigués de tertúlia, d'una forma menys rígida. En Castells, comentari q fa en Xavi torres o en Reixach (pq coi el tenen allà? no hi ha ningú millor que miri d'evitar cada dos per tres el comentari "el futbol és futbol"?), pos el tiu sempre acaba amb una sentencia repetitiva del que han dit els altres, sense aportar res més. Senzillament, m'avorreixen les seves retransmissions.

Visca les retransmissions del plus! (oju, em refereixo a les de futbol internacional, més q les de Carlos Martínez i Robinson).

Perdó pel totxo, he tingut 5 minuts i m'hi he recreat.

migue ha dit...

el robinson a la fogueraaaaa!!!

Puto madridista agorero